Jak maskot Spofík na svět přišel

Maskot - jeho tvorba a finální podoba

Tentokrát jsem byla oslovena společností Spofesta s.r.o., která se zabývá sportovními, volnočasovými a kulturně vzdělávacími aktivitami pro děti i dospělé. Jednatel společnosti přišel se zajímavým požadavkem. Zadání bylo jasné, musí být navržen firemní maskot. No, tomu se říká výzva.

Jak jsem se s tím popasovala?

Nejprve jsem si potřebovala udělat obrázek o klientovi. Provedení rešerše na internetu je klasika, ale chtělo to něco víc a sdělení informací po telefonu bylo prostě málo, takže to chtělo osobní schůzku s vedením společnosti. No a nedalo mi to, a pár aktivit jsem si šla rovnou vyzkoušet. Ale zpátky ke schůzce.

Na schůzce jsme rozebrali aktuální firemní politiku a firemní identitu (jakkoli to slovo nemám moc ráda, klidně tomu říkejme brand). Co jsem se dozvěděla? Pro Spofestu je nuda sprosté slovo a o zábavu není nikdy nouze, a přesně to vyzařovalo i z lidí ve vedení společnosti. Takže stejný zápal musí nutně vyzařovat i firemní maskot.

Maskot - návrh vzhledu

Co tedy mělo být výsledkem mé práce?

Firemní maskot – postavička, která bude variabilní a bude se moci dát využít jak pro sport, tak pro workshopy a další aktivity, kterými se společnost zabývá. Zároveň musí být použitelný na billboard, web a je třeba, aby šel připojit i ke stávajícímu logotypu, protože to se měnit nemělo. Dále musel být maskot použitelný i jako obrázek na trička, pohledy a spoustu dalšího. Nadto měl být lidský, milý, vtipný a kreativní. Chvíli jsem se zamyslela a napadlo mě, že maskot by se mohl jmenovat Spofík. Uznávám, zase tak geniální to není, jméno je odvozeno od názvu společnosti, ale fík ve jméně? Hm, tak to už se pak tvoří samo.

Jak jsem tedy postupovala?

Vycházela jsem ze stávající grafiky, kterou Spofesta využívá. V tomto případě jsem jako nejvhodnější variantu viděla v písmenu S, které má společnost jako nezaměnitelnou charakteristiku v logu. A tak dostal Spofík tvar svého tělíčka. S nefalšovanými českými pivními křivkami, vysmátým výrazem, místo očí plácačky a místo uší dva zakroucené trychtýře. S barvou to bylo jasné – firemní barva je žlutá. A Spofík byl na světě.

Není to ledajaký maskot, má své sourozence a kamarády, a každý z nich rád hraje jinou hru. Spofík mladší se baví lukostřelbou a rád se před spaním obléká do fíkové róby, přičemž Spofinka raději netradiční hry, koupání v bazénu a poznáte ji podle dredů, které mají na konci opět fíky. Ptáte se, proč zrovna fíky? Každé zvíře, i maskot musí přece něco jíst. A náš Spofík má nejraději šťavnaté fíky. Navíc…je to přeci SPO-FÍK.

Jak maskot Spofík vypadá teď?

To můžete vidět na obrázku dole. Říkáte si, kam se z jeho tělíčka poděly ty fíky? No, psala jsem přece, že se jimi živí…

Tvorba firemního maskota

Pokud máte zájem o zhotovení nástěnné malby, klikněte sem. Případně si můžete prohlédnout další moje práce publikované na Facebooku nebo Instagramu.

Už Vám samotné logo přijde málo? Chcete upravit svoji firemní identitu a nenapadá Vás jak? Líbila by se Vám představa, že máte podnikového maskota? Mám pro Vás návrh – napište mi a něco spolu vymyslíme.